HSE

فعاليت هاي عمراني پيمانکاري،‌ آثار و پيامدهاي نامطلوب و اجتناب ناپذيري براي انسان و محيط زيست در بر دارد. نظام مديريت بهداشت، ايمني و محيط زيست ، يک ابزار مديريتي موثر براي کنترل و بهبود عملکرد بهداشت، ايمني و محيط زيست در سازمان ها است که با ايجاد بستر  فرهنگي خلاق و نگرشي نو و نظام مند به تبيين تاثير متقابل بهداشت، ايمني و محيط زيست پرداخته و از اين طريق خطرها و چالش ها را به طور منظم و ساختاري مورد ارزيابي و کنترل قرار داده و روش هاي پيشگيرانه ارائه مي دهد.

اهداف و برنامه‌ها تعيين كننده سمت و سوي حركت مجموعه در راستاي دستیابی به نیازمندیهای سیستم مدیریت یکپارچه ، حصول اطمینان از حرکت در مسیر استراتژی و چشم انداز شرکت می باشد . سازمان ابتدای هر سال نسبت به جمعآوری اطلاعات عملکردی سال گذشته و مصوبات جلسات بازنگری مدیریت و جمع بندی آن اقدام مینماید . دادههای حاصله به انضمام سوابق حاصله از اجرای این روش مبنایی جهت تصویب اهداف و برنامه های اجرایی میباشد .

مهندسی

واحد مهندسی پایاسازه پاسارگاد مجموعه ایست متشکل از مهندسان با تجربه و با انگیزه که در گروه های مختلف مهندسی از جمله: معماری، شهرسازی، سازه، برق و مکانیک، با استفاده از دانش روز مهندسی و تکنولوژی های برتر حوزه ساختمان بعنوان یک واحد مستقل در جهت حفظ و ارتقاء کیفیت طراحی و ساخت پروژه های شرکت پایاسازه فعالیت می نماید.
توسعه سهم بازار از طریق افزایش کمی و کیفی پروژه ها افزایش دارایی های شرکت به منظور تداوم فعالیت و افزایش سود آوری توسعه فعالیت های شرکت در زمینه طراحی و ساخت بناهای با هویت .
شرکت در فرآیند ارزیابی
0
شرکت در مناقصه ارزیابی
0

مناقصات

با توجه به فرآیند واگذاري کار توسط کارفرمایان به پیمانکاران و لزوم ایجاد فضاي رقابتی و ایجاد توجیه اقتصادي پروژه، کارفرمایان مطابق آیین نامه مناقصات اقدام به برگزاري مناقصه جهت انتخاب برترین گزینه فنی و بازرگانی از طریق فراخوان عمومی یا مناقصه محدود می نمایند این اسناد و مدارك در واحد مناقصات شرکت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و براي هر پروژه در بازه زمانی اعلام توسط کمیسیون مناقصه گزار تهیه و ارسال می گردد این پیشنهاد در دو بخش فنی شامل اطلاعات شرکت و موارد درخواستی کارفرما (بخش کیفی) و بخش پیشنهاد بازرگانی شامل مدارك پیشنهاد قیمت ارائه می گردد که در نهایت شرکتی که حائز بیشترین امتیاز فنی و پایین ترین قیمت پیشنهادي باشد به عنوان برنده مناقصه معرفی می گردد.
برقراري ارتباط بین واحد مناقصات و قراردادها و تحلیل داده هاي اولیه حین برگزاري مناقصه و پیشنهاد قیمت با هزینه هاي واقعی انجام کار در طول پروژه به جهت تحلیل هزینه هاي پیش بینی نشده و همچنین حضور پر قدرت در مناقصات برون مرزي، برگزاري مناقصات درون سازمانی با توجه به حجم قابل توجه آیتم هاي کاري مشترك در پروژه هاي شرکت از اهداف بلند مدت در این واحد می باشد.
لایحه تاخیرات
0
رویه ها و دستور العمل ها
0
پروژه
0
راندمان پروژه ها
% 0 +

PMO

هسته اولیه واحد PMO شرکت پایا سازه پاسارگاد در نیمه دوم سال 1400 با هدف یکپارچه سازی سیستم مدیریت پروژه بر اساس متدولوژی های به روز شده تشکیل گردید. از آغاز هدفمان بومی سازی روش های مدرن بین المللی جهت مدیریت پروژه های حوزه ساخت با استفاده از ابزارهای نوآرانه و با تکیه بر تکنولوژی های روز و در جهت بهینه سازی زمان، هزینه، کیفیت و منابع بوده است.

 

 ارتباط حوزه صنعت ساخت با شرکت های نوآور در زمینه ساخت و ساز 

 تدوین دفترچه راندمان منابع در پروژه ها در سه حوزه منابع انسانی، ماشین آلات و مصالح

 دسترسی و ایجاد رویه گردش آزاد اطلاعات پروژه ها 

 جاری سازی جلسات Peer Review در پروژه ها

 ایجاد نظام کنترل کیفیت در شرکت پاسا سازه پاسارگاد

جاری سازی جلسات Daily Standup در پروژه های اجرایی

 آموزش مدیران پروژه ها و تکامل سطح علمی کارکنان در حوزه مدیریت پروژه

 اصلاح مدل مستند سازی پروژه ها با استاندارد سازی و یکپارچه سازی سیستم بایگانی و ثبت مدارک و دانش آموخته ها

تعداد منابع انسانی
0
یکپارچه سازی
1000
درصد رشد
0 %
رضایتمندی سازمان
0 %

حراست

حراست به عنوان چشم مدیر در سازمان و با توجه به اشراف اطلاعاتی که به مجموعه دارد می تواند مشاور خوبی برای مدیریت محسوب شود . حراست به نهادی گفته می شود که در قلب تشکیلات یک سازمان وجود داشته و وظیفه خطیر مراقبت از سلامت اجزای ریز و درشت آن تشکیلات را در برابر انواع و اقسام انحراف های موجود به عهده دارد .

وظیفه اصلی حراست ، مواظبت از سلامت سازمان است ؛ چرا که هر سازمانی جهت نیل به اهداف خود به سلامت درونی و بیرونی نیاز دارد . از آنجا که سلامت هر سازمان همواره در معرض آلودگی ها و تهدید های درونی و بیرونی است ، برای حفظ سلامت و پیشگیری از آلودگی ها نیازمند سیستمی هستیم که با تشخیص و شناخت آن زمینه های علاج به موقع و سلامت سازمان را فراهم سازد .

سیستم ها و روش ها

واحد سیستم‌ها و روش‌ها در سازمان‌های پروژه محور نقش بسیار حیاتی دارند. و به عنوان بازوی اجرایی و تصمیم ‏سازی برای سیستم‏های مدیریتی و آیینه تفکر مدیریت در سازمان، عهده دار پیاده سازی سیستم در راستای سیاست و استراتژی های سازمان می باشد.
این واحد، به‌عنوان یک بخش کلیدی، تلاش می‌کند تا ساختار و فرآیندهای منطبق با استانداردهای بین‌المللی را به کار بگیرد و با تعیین استانداردها، اصول و روش‌های بهینه‌سازی فرآیندها، و ایجاد توسعه پذیری و امکان انطباق با تغییرات بهبود کیفیت و کارایی پروژه‌ها را ترویج نموده و به پایداری و موفقیت بیشتر آنها کمک کند.
یکی از کارکردهای واحد سیستم‌ها و روش‌ها در شرکتها و سازمان‌ها، بهبود عملکرد سازمان در بخش‌های مختلف است. این واحد با تحلیل و بهینه‌سازی سیستم‌ها و روش‌های کسب‌وکار، عملکرد سازمان را در ارتباط با فرآیندها، کارایی و بهره‌وری بهبود می‌بخشد.
علاوه بر این، واحد سیستم‌ها و روش‌ها در پیشگیری از مشکلات پروژهها و سازمان و حل مسائل پیچیده نقش مهمی را ایفا می کند. این واحد با بهره‌گیری از داده‌ها و آمارها، تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه‌تری را ترویج نموده و از ابزارها و فنون مناسب برای بهبود پروژهها و سازمان استفاده می‌کند.

منابع انسانی

واحد منابع انسانی در یک سازمان پروژه محور یکی از ستون‌های اساسی و عمده‌ای است که بر عملکرد و پیشرفت سازمان تأثیر می گذارد. این واحد به مدیریت و توسعه منابع انسانی، ایجاد فرهنگ کاری مناسب و توسعه مهارت‌های پرسنل می‌پردازد. این واحد سعی می‌کند با بهره‌گیری از سیاست‌ها و رویه‌های به‌روز و کارآمد، به نیازهای سازمانی و کارکنان پاسخ داده و همچنین با مدیریت مناسب توانمندی‌ها، توسعه حرفه‌ای و ارتقاء مهارت‌ها، از استعدادهای داخلی سازمان حمایت کند.
از جمله وظایف واحد منابع انسانی که نقش حیاتی در سازمان‌های پروژه‌ محور دارد می‌توان به جذب و انتخاب نیروهای با استعداد و مناسب برای پروژه‌ها، برنامه‌ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی جهت توسعه مهارت‌های کارکنان، ارزیابی عملکرد و ارتقاء کیفیت کارکنان، مدیریت
و عملکرد افراد، و همچنین ارتباطات داخلی و فرهنگ سازمانی اشاره کرد.
این واحد با اتخاذ سیاست‌ها و رویه‌های مناسب برای ارتقاء رفاه و رضایت کارکنان و ایجاد محیط کاری مناسب و پویا و از طرفی، با مدیریت مناسب منابع تلاش می‌کند تا استعدادهای داخلی را شناسایی و توسعه داده و همچنین با توجه به نیازهای پروژه، نیروهای جدید جذب کند.